Persondatabehandling

Foreningens navn: Middelaldercentrets Støtteforening Guldborgsund Gildet

______________________________________________________________________

Politik for databehandling: Der indhentes kun persondata vedrørende medlemmer af foreningen. Adgang og kendskab til oplysningerne har alene Rådet i foreningen, de medlemmer, der forestår udsendelse af medlemsblade, den frivilligansvarlige på Middelaldercentret samt de af Middelaldercentrets medarbejdere, som arbejder ved indgangen til Middelaldercentret.

Vi behandler kun almindelige personoplysninger og behandlingen af personoplysninger sker i overensstemmelse med den til enhver tid gældende persondatalovgivning. Behandlingen sker for at kunne opfylde den opgave, som er givet os ved medlemmernes indmeldelse i foreningen.

Foreningens oplysningspligt:

  • Foreningens formål med indhentelse af persondata vedrører oprettelse af medlemsoversigt med henblik på opkrævning af kontingent fra medlemmerne, indkaldelse til ordinære eller ekstraordinære årsmøder og andre aktiviteter, herunder udsendelse af invitationer til aktiviteter, udsendelse af medlemsblade, referater m.v.

  • Hvilke oplysninger: Der indhentes alene oplysninger om medlemmernes navn, adresse, evt. konto nr., evt. e-mail adresse samt evt. telefonnr.

  • Opbevaring af oplysninger: Oplysningerne opbevares i 1 år efter medlemmets udmeldelse. Det sikres der er et passende sikkerhedsniveau til oplysningernes opbevaring.

  • Videregivelse af personoplysninger til eksterne parter: Oplysningerne videregives til Middelaldercentret med henblik på at medlemmerne kan få adgang til Middelaldercentret.

    Desuden videregives oplysningerne til tredjepart i forbindelse med udsendelse af materiale til medlemmerne; eksempelvis medlemsblad, Middelaldercentrets Nyhedsblad og medlemskort.

  • Indsigt og sletning af data: Medlemmerne har til enhver tid krav på at få oplyst, hvilke oplysninger foreningen har registreret på det pågældende medlem og medlemmerne har til enhver tid krav på, at alle registrerede oplysninger i foreningen om det pågældende medlem bliver berigtiget eller slettet. Henvendelser fra medlemmerne vil blive besvaret inden rimelig tid og senest inden for en måned. Medlemmerne har ret til at gøre indsigelse mod uberettiget behandling ligesom medlemmerne har ret til at klage til Datatilsynet (www.datatilsynet.dk)

  • Dataansvarlig er den til enhver tid valgte kasserer i foreningen. Der er ikke indgået aftale med tredjemand om databehandling.

  • Datatilsynet: Medlemmerne kan til enhver tid klage til Datatilsynet, Borgergade 28, 5, 1300 København K - https://www.datatilsynet.dk/

  • Databrud: Databrud (brud på sikkerhed, der fører til tab, ændringer, videregivelse m.v.) skal anmeldes af foreningen inden 72 timer til Datatilsynet med oplysning om karakteren af bruddet.

 

Vedtaget på det ordinære årsmøde 5. september 2021

IMG_6261.JPG